Сценарій урочистого концерту до дня визволення від німецько-фашиських загарбників



Сценарій урочистого концерту до дня визволення від німецько-фашиських загарбників

Мета:  ознайомити учнів з трагічними сторінками Другої Світової війни, показати на скільки важливо сьогодні пам`ятати уроки історії та подвиги наших дідів і прадідів, виховувати в учнів почуття патріотизму, гордості за людей своєї землі, які вистояли незалежність і волю, вчити дітей шанобливому ставленню до ветеранів, розвивати артистизм дітей, що виступають, підвищувати самооцінку, впевненість у власних силах. Формувати у дітей почуття гідності, доброти, милосердя.
Обладнання: декорації, комп`ютер, проектор.

Під звуки муз. « Одинокая гармонь» приходять юнаки і дівчата веселою юрбою, бабці на них задивляються.
1 бабця: Ну і де це воно всією юрбою, чи свято яке?
2 бабця: Свято не свято, а свято…у них сьогодні випускний!
1 бабця: Та ти що? Гарні які молоді! От час летить швидко! Невже, оце вже Анютка Химкина школу закінчила?
2 бабця: Та ні вона ще вчиться.
1 бабця: Молодці, щасливі! А хто ж бо то з правого краю йшов? Так на Анютку схожа…
2 бабця: Та то ж Вертунихи донька.
1 бабця: А ти скажи як схожі…
2 бабця: А ти пам`ятаєшь, як Микола раніше за Марією упадав?
1 бабця: Е хе-хе. Згадала бабка, як дівкою була…(Йдуть).
(Діти виконують танець під пісню «Ріо-Ріта»).
Вед.: Рік 1941 – липень… Країна жила мирним життям. У дітей нещодавно почалися канікули, у старшокласників випускні бали.
1 учень:  Июнь… Клонился к вечеру закат
И белой ночи розливалось море.
И раздавался громкий смех ребят,
Не знающих, не ведающих горя.
2 учень:  Июнь. Тогда еще не знали мы,
Со школьных вечеров шагая,
Что завтра будет первуй день войны,
А кончится лишь в мае 45-м.
3 учень:   Казалось, было холодно цветам,
И от росы они слегка поблекли.
Зарю, что шла по травам и кустам,
Обшарили немецкие бинокли.
4 учень:  Цветок, в росинках весь, к цветку приник,
И пограничник протянул к ним руки.
А немцы, кончив кофе пить, в тот миг
Влезали в танки, закривали люки.
5 учень:  Такою все дышало тишиной,
Что вся земля еще спала, казалось.
Кто знал, что между миром и войной
Всего каких-то пять минуть осталось!
6 учень:  Я о другом не пел бы ни о чем,
А славил бы всю жизнь свою дорогу,
Корда б армейским скромным трубачом
Я эти пять минут трубил тревогу.
(Звучить голос Левітана, після пісня « Священная война»)
Вед.:  (під час пісні)
-Війна! 4 роки.1418 днів. І більше ніж 40 млн. загиблих людей різних національностей. Це значить – 30 убитих на 2 метра землі, 28 тисяч убитих щодня.
У перші дні війни більшості з тих, хто йшов на фронт було 17-20 років. З кожних 100 хлопців цього віку 97 не повернулось назад. 97 зі 100! Ось вона війна!
(Звучить пісня « До свидания пальчики!»
1 учень:  Повстань, народ! –почули клич землі,
І степом, степом шли у бій солдати
І степом, степом –даль заволокло,
А мати, мати стала коло хати,
А кругом в диму село
2 учень:  Степом, степом розгулись гармати,
Степом, степом –клекіт нароста,
Степом, степом падають солдати
А кругом шумлять жита.
Вед.:  А що може виміряти материнське горе, її сльози?
3 учень:  Благословляла мати сина,
А синові –сімнадцять літ…
Іти на бій за батьківщину-
Був материнський заповіт
Сховала сльози на прощання
Щоб пекли його вони…
І син пішов…Лишив чекання,
Лишив свої хлопчачі сни.
4 учень:  Одержала звістку матуся,
Що син її впав за Дніпром
Поїхала мати до сина
В далекі світи із села
У білу пшеничну хлібину
І шитий рушник привезла.
5 учень:  Спинилась вона над водою
На скелі Дністровській крутій:
Могила його під горою
І писаний камінь на ній
Заплакала «Сину, мій сину,
Як довго до тебе я йшла…»
Могилу неначе дитину,
Руками вона обняла.
6 учень:  А річка шуміла невпинно
І тихо шуміла трава
І тільки червона калина
Тремтіла, неначе жива.
А мати стоїть на колінах
І пальці торкають граніт,
І поруч моя Україна
В скорботі із нею стоїть.
(Звучить пісня «Зажгите свечи»)
Вед.:  На війні билися не тільки чоловіки, але і жінки. Вони були медсестрами, лікарями, санітарками, розвідницями, зв`язковими. Багатьох солдатів врятували від смерті ніжні добрі жіночі руки.
Медсестра:  (дівчинка в косинці з червоним хрестом і сумкою)
Пушки грохочут, пули свистят.
Ранен осколком снаряда солдат.
Шепчет сестричка:
«Давай подержу
Рану твою я перевяжу!»
Все позабыла: слабость и страх,
Вынесла с боя его на руках.
Сколько в ней было любви и тепла!
Многих сестричка от смерти спасла.
Учениця:  Вот и война на закате,
Всполохи боя видны.
Военврачи в медсанбате
Той, 45-й весны
Ставят пластинку под вечер,
Над патефоном склонясь,
И в даль понёс лёгкий ветер
Русский задумчивый вальс.
А во дворе, словно в сказке,
Пара кружится одна,
Он в госпитальных повязках,
В белом халате она.
И пусть невзгоды, ненастья,
Випито горе до дна,
Девушка светится счастьем-
Видимо –это весна!
(Виходять дівчата та виконують пісню С.Ротару «Фронтовий Вальс»)
1 учень:  Війна –це 1725 зруйнованих і спалених міст і селищ, понад 70ттисяч сіл. Війна –це 32 тисячі підірваних заводів і фабрик, 65 тисяч кілометрів залізничних колій.
2 учень:  Війна –це 900 днів і ночей блокадного Ленінграда. Це 125 грамів хліба на добу. Це тони бомб і снарядів, що падають на мирних людей.
3 учень:  Війна –це 20 годин біля верстата в день. Це урожай, що виріс на солоної від поту землі. Це криваві мозолі на долонях таких же дівчат і юнаків, як ти.
4 учень:  Війна…Від Бреста до Москви – 1000 км, від Москви до Берліна – 1600. Всього: 2600 км – якщо рахувати по прямій. Літаком приблизно 4 години, а от перебіжками і по пластунськи – 4 роки 1418 днів.
Вед.:  Дорогою ціною дісталась нам перемога. Дорогою…Страшні сліди залишила війна.
1 учень : Минули дні і роки пролетіли,
А дня того забуть ніхто не міг.
Тут навіть сосни с горя посивіли,
Тут навіть камінь плаче край доріг.
2 учень:  Хіба ж забудеш, як палили хати?
Гойдались мертві у страшній петлі
І на шляху валялися хлоп`ята,
Багнетами прибиті до землі.
3 учень:  Хіба ж забудеш, як сліпого діда
В звірячій злобі витягли крізь дим.
До танків прив`язали людоїди
І розірвали надвоє живим.
Вед.:   «Варварство» Мусса Джалиль.

Они с детьми погнали Матерей
И ямы рыть заставили,
А сами, они стояли,
кучка дикарей,
И хриплыми смеялись голосами.

У края бездны выстроили в ряд
Бессильных женщин, худеньких ребят.
Пришел хмельной майор
И хмурыми глазами окинул обреченных...

Мутный дождь шумел
В листве соседних рощ,
И на полях, одетых мглою,
И тучи опустились над землею

Друг друга с бешенством гоня,
НЕТ! Этого я не забуду дня.
Я не забуду никогда во веки.
Я видел:
плакали, как дети, реки.

Как в ярости рыдала мать земля
Своими видел я глазами,
Как солнце скорбное, омытое слезами,
Сквозь тучи опустилось на поля,

В последний раз детей поцеловали
В последний раз...
Шумел соседний лес.
Казалось, что сейчас он обезумел,

Гневно бушевала его листва.
Сгущалась мгла во
круг,
Я видел-мощный дуб свалился вдруг.
Он падал,
издавая вздох тяжелый,

Детей внезапно охватил испуг
Прижались к
матерям, цепляясь за подолы,
И выстрела раздался резкий звук.
Прервав проклятье,

Что вырвалось у женщины одной.
Ребенок-мальчуган больной
Головку спрятал в складках платья
Еще не старой женщины-

Она смотрела ужаса полна,
Как не лишиться ей рассудка?
Все понял, понял все малютка.
"Спряч
ь, мамочка, меня, не надо умирать"

Он плачет и как лист,
Сдержать не может дрожи.
Дитя,
что ей всего дороже.
Нагнувшись, подняла ребенка Мать

Прижала к сердцу, против дула прямо.
"Я, Мама; жить хочу, не надо, Мама.
Пусти меня, пусти, чего ты ждешь?"
И хочет вырваться из рук ребенок

И страшен плач, и голос тонок
И в сердце он вонзается, как нож.
-Не бойся,
мальчик мой,
Сейчас вздохнешь ты вольно.

Закрой глаза, но голову не прячь,
Чтобы живым тебя не закопал палач.
Терпи сынок, терпи.
Сейчас не будет больно...

И он закрыл глаза,
и заалела кровь по шее
Тонкой лентой извиваясь
Две жизни наземь падают
,сливаясь,
Две жизни и одна любовь.

Гром грянул,
ветер свистнул в тучах,
Заплакала земля в тоске глухой.
И сколько слез горячих и горючих
Земля моя-скажи мне, что с тобой?

Ты часто горе видела людское,
Но испытала ль ты хотя бы раз
Такой позор и варварство такое.
Земля моя, враги тебя громят,

Но выше подними великой правды знамя
Омой его земли кровавыми слезами
И пусть лучи его пронзят,
Пусть уничтожат беспощадно

Тех варваров, тех дикарей,
Что кровь детей глотают жадно
Кровь наших Матерей.
1 учень:  Разве погибнуть ты нам завещала, Родина?
Жизнь обещала, любовь обещала, Родина.
Разве для смерти рождаются дети, Родина?
Разве хотела ты нашей смерти, Родина?
2 учень:  Пламя ударило в небо! – ты помнишь, Родина?
Тихо сказала: « Вставайте на помощь…» - Родина.
Славы никто у тебя не выпрашивал, Родина.
Просто был выбор у каждого: я или Родина.
( Пісня « Дети войны»)
Вед.:  Дуже важкі часи випали на долю нашого народу. Не було ні однієї людини, якої б не торкнулась війна. Всі від маленьких дітей до людей похилого віку наближали Перемогу. І ніхто не впадав у відчай, не зміг ворог зламати волю народу, який відстоював рідну землю. І в ці лихі часи особливо підтримувала дух людей пісня. Воєнні розповсюджувалися дуже швидко, передавалися з уст в уста, перелітали через лінію фронту, проникали у глибокий тил ворога. Під час затишшя, коли мовчали гармати, солдатські серця чекали і шукали не тільки лозунги і пафосні призиви, а і теплі ліричні слова для того, щоб розрядитись від того, що обрушила на них жорстока війна. І цими теплими словами була пісня «В землянке»
(Пісня «В землянке». На сцені 4 хлопчика навкруги намальованого вогнища співають пісню).
Вед.:  Не обійшла війна стороною і наш край. 7 лютого 2019 року наше місто буде відзначати 75 річницю визволення від німецько-фашистських загарбників.
1 учень:  19 вересня 1941 року німецькі окупанти захопили наше селище і встановили свій режим кровавого терору і насильства.
2 учень:  1476 жителів Кам`янки-на-Днепрі і навколишніх сіл, переважно юнаків і дівчат окупанти погнали на каторжні роботи до Німеччини. Більше ніж 600 людей, які не встигли евакуюватися, фашисти розстріляли.
3 учень:  Кривава трагедія відбувалася 12 липня у Кам`янці- на-Днепрі 1942 році, коли озвіріли гітлерівці розстріляли у противотанковому рові 300 ні в чому не повинних мирних жителів. Але і це не підкорило волелюбних людей, а навпаки багато жителів примкнуло до партизанських загонів.
4 учень:  Народні месники скоювали зухвалі нальоти на колони німецьких автомашин, які перевозили воєнну амуніцію,мінували дороги,знищували гітлерівських солдат і офіцерів.
5 учень:  Десятки юнаків і дівчат селища приймали участь у діяльності підпільної молодіжної «Добровольчої організації патріотів». Вони інформували жителів про положення на фронтах, здобували цінні розвідувальні данні, для диверсійних груп.
6 учень:  Відважно билися на фронтових полях 3418 жителів Кам`янки-на-Днепрі, 1435 з них загинули, 1158 – за ратні подвиги відзначені орденами і медалями. 7 лютого 1944 року з`єднання третьої гвардійської армії під командуванням генерала Дмитра Даниловича Лелюшенко визволила Кам`янку-на-Днепрі від гітлерівців.
7 учень:  Відступаючи під натиском наших військ, фашисти перетворили на руїни і попіл усі підприємства, багато адміністративних та господарських закладів, житлових будинків. Великою ціною жителі нашого району заплатили за свободу рідного краю.
8 учень:  Освободители! Мы Вами будем дорожить.
Такая слава не легко дается,
Такие люди долго должны жить,
А Вас все менше остается.
Хвала и Слава всем,  кто Каменку освободил,
Мы их должны сажать в особом кресле.
Хотя бы в этот день, вот здесь, на видном месте.
Вед.:  Хвилина мовчання… Вона більше нам розкаже
Ніж тисячі, а чи мільйони слів.
Про подвиг безіменний всього не вимовить словами,
Лише тільки серце може розказати про нього,
Але воно, на жаль, не має мови,
Лиш має біль, тому я прошу всіх вшанувати пам`ять співвітчизників хвилиною мовчання. ( Хвилина мовчання – стукіт серця).
1 учень:  Тож хай ніколи в світі не буде війни,
Хай співає колос і криниці голос,
Хай цвітуть у небі святкові салюти,
Хай навіки світиться людям лише любов, добро!
(Танок « Білі птахи»)

 «Несовместимы дети и война»
(Автор текста:Садовский М.
Композитор:Хромушин О. )



Играют дети всей земли в войну,
Но разве о войне мечтают дети?
Пусть только смех взрывает тишину
На радостной безоблачной планете.

Над вьюгами и стужами седыми
Вновь торжествует юная весна!
И как огонь с водой несовместимы,
Несовместимы дети и война!

Мы пушки сохраним, чтоб дать салют,
Стволы их станут трубами органа,
И в дружном хоре голоса сольют,
Под мирным небом в песне мира страны!

Над вьюгами и стужами седыми
Вновь торжествует юная весна!
И как огонь с водой несовместимы,
Несовместимы дети и война!

Чтоб без войны все в мире жить могли,
Пусть льдинки злобы и вражды растают.
Дружить давайте, дети всей земли,
Пусть наша дружба с нами вырастает.

Над вьюгами и стужами седыми
Вновь торжествует юная весна!
И как огонь с водой несовместимы,
Несовместимы дети и война!
Несовместимы дети и война!








«До свидания, мальчики!»


Ах война, что ж ты сделала подлая
Стали тихими наши дворы
Наши мальчики головы подняли
Повзрослели они до поры
На пороге едва помаячили
И ушли за солдатом солдат
До свидания мальчики мальчики
Постарайтесь вернуться назад
Нет не прячьтесь вы будьте высокими
Не жалейте ни пуль ни гранат
И себя не щадите вы и все-таки
Постарайтесь вернуться назад
Ах война что ж ты подлая сделала
Вместо свадеб разлуки и дым
Наши девочки платьица белые
Раздарили сестренкам своим
Сапоги ну куда от них денешься
Да зеленые крылья погон
Вы наплюйте на сплетников девочки
Мы сведем с ними счеты потом
Пусть болтают что верить вам не во что
Что идете войной наугад
До свидания девочки
, девочки
Постарайтесь вернуться назад
До свидания девочки
, девочки
Постарайтесь вернуться назад.
















  «В землянке»
(Автор текста: Сурков В. Композитор: Листов К. 

Бьётся в тесной печурке огонь,
На поленьях смола, как слеза.
И поёт мне в землянке гармонь
Про улыбку твою и глаза.
Про тебя мне шептали кусты
В белоснежных полях под Москвой,
Я хочу, чтоб услышала ты,
Как тоскует мой голос живой.
Я хочу, чтоб услышала ты,
Как тоскует мой голос живой.
Ты сейчас далеко-далеко,
Между нами снега и снега.
До тебя мне дойти нелегко,
А до смерти - четыре шага.
Пой, гармоника, вьюге назло,
Заплутавшее счастье зови.
Мне в холодной землянке тепло
От твоей негасимой любви.
Мне в холодной землянке тепло
От твоей негасимой любви.
Бьётся в тесной печурке огонь,
На поленьях смола, как слеза.
И поёт мне в землянке гармонь
Про улыбку твою и глаза.
Про тебя мне шептали кусты
В белоснежных полях под Москвой,
Я хочу, чтоб услышала ты,
Как тоскует мой голос живой.
Я хочу, чтоб услышала ты,
Как тоскует мой голос живой.









«Вальс фронтовой сестры»

(Д. Тухманов - В. Харитонов
Исп. Екатерина Гусева)

Легкий школьный вальс тоже был у нас,
У него судьба была такая:
Помню как сейчас, наш десятый класс
Закружила вьюга фронтовая.

Фронтовой санбат у лесных дорог
Был прокурен и убит тоскою.
Но сказал солдат, что лежал без ног:
"Мы с тобой, сестра, еще станцуем".

А сестра, как мел, вдруг запела вальс,
Голос дрогнул, закачался зыбко.
Улыбнулась всем: "Это я для вас", -
А слеза катилась на улыбку.

Сколько лет прошло - не могу забыть
Тот мотив, который пелся с болью.
Сколько лет прошло - не могу забыть
Мужество солдатское и волю.






















«Зажгите свечи»
( Виктор Петлюра)
Читал молитву слабый голос в тишине
Под сводами и куполами храма,
И сына, воспитав, отдать войне
Так не хотела, не хотела мама,
Так не хотела, не хотела мама,
И вот теперь молитва в тишине.

В огнях свечей лилась молитва в тишину,
Все кто любил и знал сегодня вместе.
Он так же, как и ты, играл в войну,
И жил в подъездном и беспечном детстве,
И в этом мире всем хватало места,
И не делили на куски страну.

Припев:
Зажгите свечи и пусть молчат колокола,
Зажгите свечи, остановите ход часов,
Зажгите свечи в день, когда в мире столько зла,
Что даже бог закрыл от нас лицо.
Зажгите свечи, когда хоронит сына мать,
Зажгите свечи, когда за окнами война,
Когда мы все сошли с ума, но бог еще не бросил нас,
Зажгите свечи.

Огни свечей горели звездами в слезах,
И отпевал священник сына душу.
И помнит мать, как в письмах он писал
Не бойся, мама, и о войне не слушай,
И писем больше слать уже не нужно,
Я через месяц приезжаю сам.

Припев:
Зажгите свечи и пусть молчат колокола,
Зажгите свечи, остановите ход часов,
Зажгите свечи в день, когда в мире столько зла,
Что даже бог закрыл от нас лицо.
Зажгите свечи, когда хоронит сына мать,
Зажгите свечи, когда за окнами война,
Когда мы все сошли с ума, но бог еще не бросил нас,
Зажгите свечи.

Идет война несуществующих врагов.
Горят в церквях по убиенным свечи.
Молитесь, и, быть может, дураков
В стране безродной станет чуть поменьше,
Ну а пока покрыты сотни женщин
В знамена черных, траурных платков.

Припев:
Зажгите свечи, пусть замолчат колокола,
Зажгите свечи, остановите ход часов,
Зажгите свечи в день, когда в мире столько зла,
Что даже бог закрыл от нас лицо.
Зажгите свечи, когда хоронит сына мать,
Зажгите свечи, когда за окнами война,
Когда мы все сошли с ума, но бог еще не бросил нас,
Зажгите свечи.
Когда мы все сошли с ума, но бог ещё не бросил нас,
Зажгите свечи.
Когда мы все сошли с ума, но бог ещё не бросил нас,
Зажгите свечи...
















Використана література:





Комментариев нет:

Отправить комментарий